找回密码
 注册
搜索
查看: 2451|回复: 3

Kina i chok over dansk socialdemokrat

[复制链接]

2万

主题

2万

回帖

12万

积分

管理员

积分
121000

终身成就勋章特殊贡献勋章优秀斑竹勋章曾任斑竹勋章热心助人勋章

龙一 发表于 2013-8-4 09:25:20 | 显示全部楼层 |阅读模式

马上注册,结交更多好友,享用更多功能,让你轻松玩转社区。

您需要 登录 才可以下载或查看,没有账号?注册

中国大使馆对社民党议员所说的》他希望所有的中国人都烧死在地狱里。非常震惊!

Socialdemokrats udmelding om, at alle kinesere skal brændes, så verden bliver fri for kineserlort, ryster den kinesiske ambassade i Danmark

Afeter Roelsgaard, Sverre Quist

Den socialdemokratiske politiker Fuat Yalan kogte tidligere på ugen over i sommervarmen, efter han havde set en film, hvor nogle kinesere mishandler en lille dreng.

'Jeg håber, det bliver 140 grader og alle kinesere bliver brændt, så er verden fri for det kineserlort', lød den friske udmelding efterfølgende på Facebook.

Fredag fulgte Fuat Yalan så op på sin Facebook-opdatering ved at sige følgende til Helsingør Dagblad:

- Hvis der stod en kineser foran mig lige nu, ville jeg skyde ham. Jeg er ligeglad med, om jeg bliver smidt ud af partiet, bliver udvist af Danmark eller selv bliver skudt. Jeg er ligeglad med politik. Jeg står ved disse udtalelser.

Se også: Socialdemokrat: Gid alle kinesere brænder op

Chokeret Kina
Kontante udmeldinger på skrift, som ikke er gået ubesete forbi den kinesiske ambassade i Hellerup.

'Vi har noteret os de relevante historier. Vi er dybt chokerede over og klart imod de uansvarlige og ekstremistiske kommentarer fra en bestemt dansk politiker, og vi ønsker ikke at se lignende ting ske igen', skriver Fu Wenyan, talsperson for den politiske afdeling på Kinas ambassade, i dag i en mail til Ekstra Bladet.

'Vi har også bemærket, at mange danskere har udtrykt bekymring og fordømt disse uansvarlige bemærkninger. Det beviser, at ekstremistiske ord og racistiske gerninger ikke vil sejre', lyder det videre fra Fu Wenyan.

Se også: Kineserafbrænding er ikke S-politik

Trækker lidt i land
Fuat Yalan trak i går delvist sin udmelding tilbage om, at han ville skyde kinesere.

- Det er fandeme for dårligt, at de (Helsingør Dagblad, red.) skriver, at jeg vil skyde kineserne. Jeg sagde det til journalisten, men det var lige, da jeg havde set den film, og da var jeg meget berørt. Lige da jeg havde set filmen, ville jeg nok have gjort det, fordi jeg var så berørt, sagde han til Ekstra Bladet.

Og Facebook-opdateringen om, at alle kinesere skal brændes, så verden er fri for kineserlort, var kun møntet på de kinesere, som mishandlede drengen i filmen.

Ikke S-politik
Socialdemokraterne afviser også, at partiet skulle have ændret udlændingepolitik:

- Nej, det har vi overhovedet ikke. Vores udlændingepolitik er nogenlunde velkendt, og den stemmer på ingen måde overens med det han siger, sagde Socialdemokraternes fungerende politiske ordfører Maja Panduro til Ekstra Bladet i går.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/p ... /article2058524.ece
龙域物流微信 loonglogistics
龙域物流客服 53585678
龙域物流邮箱 info@loonglogistics.dk
龙域物流网页 www.loonglogistics.dk

14

主题

764

回帖

188

积分

略有小成