商务丹麦语 (整理中)欢迎加入

[复制链接]
Hliu 发表于 2014-8-3 12:12:42 | 显示全部楼层 |阅读模式
Nr        English        Danish
1        The share price has gone up        Aktiepriserne er steget
2        This is a high risk investment        Dette er en meget riskabel investering
3        How does the stock market look today?        hvordand ser aktiemarkedet ud idag?
4        this company is quoted on NY stock Ex.        Dette firma er noteret på børsen i NY.
5        What is the interest rate?        hvad er renten?
6        I am a shareholder in the company.        Jeg er aktionær i denne virksomhed.
7        I will email you the bank account detail.        Jeg kan email den kontooplysningerne.
8        I have transferred the money to your bank account        Jeg har overført pengene til deres konto
9        The invoice no. XX is overdue.        Faktura nr. XX er overskredet dato, hvornår regner du med at betale den?
10        How does the stock market look today?        De va oppe på 10 til 2,2 idag, men de har svunget meget den sidste uge
11        I have not received a copy of my bank statement for last month,        Jeg har ikke modtaget en kontoudskrift for forrige måned
12                Det klare jeg, jeg sender en ny kopi idag
13        could you please check if there is an incoming transfer on my bank account?        Vil de venligst se om der penge på vej ind på min bankkonto?
14        I am self-employed        Jeg er selvstændig
15        I work in marketing        jeg arbejder indenfor marketing
16        She works in banking         Hun arbejder i en bankvirksomhed
17        There are five directors on the board        Der er fem direktører i bestyrelsen.
18        I would like you to  meet our chairman        Jeg vil gerne introducere dig for vores formand.
19        We have distributors in over 30 countries        vi har forhandlere i voer tredive lande
20        What do you do?        Hvad beskæftiger de dem med?
21        Our e-commerce website generates 23% of our sales        Vores e-handelhjemmeside skaber 23% of det samded salg.
22        I can email you a draft proposal        Jeg kan sende dig en skitse af forslaget på email.
23        This email contains a virus        Denne email inholder en virus
24        This email attachement didn´t come through        Vedhæftelsen fra email kom ikke igennem.
回复 呼我

举报

精彩评论4

火锅哦火锅 发表于 2014-9-11 19:21:51 | 显示全部楼层
这是自己翻的吧。。。
豪佳佳鸡排 发表于 2014-9-19 10:23:00 | 显示全部楼层
感谢有心人
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表