Hvis du blev millionær!

[复制链接]
nono 发表于 2013-1-29 11:49:41 | 显示全部楼层 |阅读模式
Erna Olsen var 91 år gammel og hun boede på plejehjem.
Hver uge købte hun en lynlottokupon med joker. En skønne dag vandt hun den store gevinst på 21 millioner danske kroner!
Plejepersonalet på plejehjemmet vidste ikke, hvordan de skulle overbringe den gamle dame nyheden, så de ringede til hendes læge.
”Uhadada”, sagde lægen, da han havde hørt problemet, ”Fru Olsen har et meget svagt hjerte. Overraskelsen vil kunne slå hende ihjel! Hvis I buser lige ud med nyheden, vil hun måske få et hjerteanfald og dø på stedet. Jeg må hellere selv tage hen og fortælle hende om hendes store held. Jeg vil være yderst forsigtig”
Lægen sad og sludrede en fem minutters tid med Erna Olsen om vejret. Så sagde han henkastet, ”Der har for resten været en masse i pressen om denne uges store gevinst i Lotto. Der er 21 millioner kroner i puljen!”
Fru Olsen klukkede, ”Ved De hvad, doktor Hansen, jeg spiller såmænd hver eneste uge, men jeg har nu aldrig vundet noget særligt. Det giver mig nu alligevel lidt at se frem til”.
Jamen, hvad ville De egentlig gøre, hvis De vandt så mange penge, fru Olsen, sagde lægen med et smil.   
”Det har jeg faktisk tænkt meget på”, svarede Erna Olsen. ”Jeg er jo en gammel kone, og jeg har ingen slægtninge. Hvad skal jeg med så mange penge? De har været min læge i over 30 år nu og De har altid været en stor støtte. Jeg ville i hvert fald give det halve af mine penge til Dem!”
Da lægen hørte dette, fortrak hans ansigt sig i smerte, han greb sig til hjertet og sank død om på gulvet .
回复 呼我

举报

精彩评论2

龙一 发表于 2013-1-29 11:54:39 | 显示全部楼层
skønne: beautiful
gevinst: gain
slå: beat
buse: say without thinking
hjerteanfald: heart attack
hellere: rather
yderst forsigtig: extremely cautious
sludrede: chat
henkastet: casually
puljen: pool
klukkede: talk
såmænd: really
eneste: only
egentlig: really
faktisk: actually
slægtninge: relatives
fald: case
hvert: each
fortrak: change the shape
smerte: pain
sank: sink
reagere: response
allermest: the most
velgørende formål: charity purpose
svage: weak
alicetjh 发表于 2013-1-31 19:36:38 | 显示全部楼层
det er sjovt at læse denne historie
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

社区新秀

楼主最新发表

快速回复 返回顶部 返回列表